Administrator tarafından yazıldı. Kategori: Politik Teori
Yayınlanma: 27 Haziran 2014 Gösterim: 3123
Yazdır

Komünizm, Var Olan Her Şeyin Acımasız Bir Eleştirisidir: Michael Hardt İle Röportaj[i]

 

Ortak Zenginlik[ii] şu soruyu yanıtlamak için bir girişim: Bugün komünist politik praksis ve teorinin koşullarını ve ufkunu yeniden nasıl inceleyebiliriz? Bu, sadece on yedinci yüzyılın yönetim üzerine incelemeler geleneğinin başarılı bir yeniden canlandırılması değil aynı zamanda bir politik manifesto. Fakat Polonya’da soldan farklı kuramsal önermelerin nasıl algılandığına baktığımızda bu kitabın ülkemizde oldukça sert bir şekilde karşılanmasını bekleyebiliriz. Sosyalizm sonrası ülkelerin epistemolojik perspektif olarak Marksizmden “ümidini kesmiş” ve sol önermelerin çoğunu ideolojik olarak geçirmez hale gelmiş okurlarını, Ortak Zenginlik’te sunulan komünist projeyle ilişki kurmaya ikna etmeyi deneyebilir misiniz?

Devamını oku...
 
Administrator tarafından yazıldı. Kategori: Politik Teori
Yayınlanma: 27 Haziran 2014 Gösterim: 1953
Yazdır

Hareketlerin durumu üzerine açık bir tartışma

Antonio Negri

 

Amerikalı ve Avrupalı bazı yoldaşlar bana neden İtalya’da bir işgal hareketi olmadığını ve neden NO TAV[i] hareketinin toplumsal mücadelenin tek ifade biçimi olduğunu soruyorlar. Etkili bir başarı sergilemesine ve post-modern sınıf savaşının özgün ifadesi olmasına karşın NO TAV hareketi İşgal hareketlerinin taşıdığı niteliklerden yoksundur: toplumsal değişimin yaygınlaşması, hiyerarşileri ortadan kaldırma gücü ve her şeyin ötesinde radikal politik isyanlara kapı açan paylaşımcı ve “ortak” bir politik dinamik.

Devamını oku...
 
Kategori: Politik Teori
Yayınlanma: 26 Eylül 2013 Gösterim: 3822
Yazdır

İtalyan yoldaşlarımızın Gezi süreci üzerine sorularını yanıtladık...

 

1) İstanbul’daki hareket bir parkın savunulması ile başladı, ama kısa sürede genel sorular ortaya çıkardı. Hareket nasıl başladı? Özellikle hareketin soykütüğünü öğrenmek istiyoruz: önceki mücadeleler ve hareketlenmeler, yeni olan öğeler, katılım biçimleri vs. Bu hareket, önceki direniş biçimlerinin yeniden bileşiminin bir alanını mı, yoksa her şeyden önce politik eylemin yepyeni bir alanını mı ifade ediyor?

 

Devamını oku...
 
Administrator tarafından yazıldı. Kategori: Politik Teori
Yayınlanma: 27 Haziran 2014 Gösterim: 3043
Yazdır

“Filozoflar dünyayı yalnızca değişik biçimlerde yorumladılar, sorun onu değiştirmektir.”[i] Marx’ın 1845 yılında formüle ettiği “Feuerbach Üzerine Tezler”in ünlü 11. tezi tamamen Spinozisttir ve bu tez, Marx ile Spinoza ortaklığının soy kütüğünde önemli bir yere sahiptir.

 

Hangi Spinoza?

Arzu, iştahın bilinçli eylemidir ve Spinoza, hangi “arzu”ya göre “iyi”niz ya da “kötü”nüzdür?

Devamını oku...
 
Kategori: Politik Teori
Yayınlanma: 18 Haziran 2013 Gösterim: 3713
Yazdır

 

1 Haziran, temsil’in politik olanına karşı, ifadenin politik olanıdır. 1 Haziran, zamanın mekanlaştırılarak ölçülmesi olan “olgu” değil, ölçülemez olan tekil sürelerin akışı ve kesişimi olan “olay”dır. 1 Haziran, aklın, öznenin yaşamı nesneleştiren pratiği değil, bedenin, duyguların akışı, bir olay olarak yaşam, fikri olan duygunun bir ifadesi, bir oluş’tur. 1 Haziran, tümelin, temsilin ve öznenin hiyerarşisiyle işleyen çalışan bir ulus, bir halk değil, tekilliğin, bedenin, duyguların, yaşamın bilinç dışı vürtüelliğiyle işleyen arzu makinesi çokluktur.

Devamını oku...